“De John Frostbrug in mijn geboorteplaats Arnhem draagt een bijzondere historie met zich mee: de brug staat vooral bekend als “A Bridge Too Far” tijdens de Tweede Wereldoorlog. Als software-engineer afkomstig uit deze stad, zie ik parallellen tussen de brug en mijn vakgebied. De brug herinnert aan de cruciale lessen van samenwerking en flexibiliteit, essentieel voor effectieve en innovatieve softwareoplossingen. In de strijd om succesvolle projecten moeten we snel aanpassingen maken bij onverwachte hindernissen.”
“De Huc Brug in Hanoi, Vietnam is een prachtige constructie en verbindt de Ngoc Son-tempel in het hart van het Hoan Kiem-meer met de oever.
De brug verbindt mensen op verschillende niveaus, van buiten naar binnen. Dat is ook mijn doel en sluit aan bij wat Ponthus doet.
Na mijn opleiding in Vietnam wilde ik graag verder studeren in het buitenland.
Ik koos voor de Fontys Hogeschool in Eindhoven en startte bij Ponthus als stagiair.
Ik vind het ontzettend leerzaam om mensen met verschillende achtergronden en standpunten te leren kennen.
Zo ontdekte ik dat de Ponthus slogan “We werken niet voor klanten, maar met klanten” de manier is waarop ik ook graag werk.”
Deze gebogen voetgangerskabelbrug in Maleisië is uniek in zijn soort. Gelegen boven op de bergtop laat hij bezoekers steeds een wisselend perspectief zien op de omgeving. De gebogen vorm reflecteert mijn kijk op oplossingen. We denken vaak dat de weg naar succes een rechte lijn is en vergeten de menselijke factoren zoals veranderingsbereidheid en leiderschapskwaliteiten mee te nemen. Maar de weg naar succes is gebogen en er moet rekening gehouden worden met de mensen die het gaan doen. Ponthus kan daarbij helpen.
Daarnaast heb ik iets met complexe vraagstukken en het komen tot oplossingen. Daar past de locatie van deze brug prima bij. Elke organisatie is anders en elk vraagstuk is uniek. Wij kunnen de organisatie helpen om samen oplossingen te bedenken en te implementeren. Bij Ponthus zijn we klaar als wij allemaal tevreden zijn en trots op de eindoplossing. Die manier van werken past bij mij.
Een brug is een middel om verbinding tussen personen, groepen en organisaties in nodige tijden te realiseren. Een brug maakt samenwerking mogelijk en zorgt ervoor dat we van A naar B gaan. Een brug is altijd stevig en doordacht en je kan erop vertrouwen dat je bij je doel aankomt. Ponthus is die brug.
Mijn roots liggen in Canberra, de hoofdstad van Australië, daar waar ook deze brug ligt. Ik heb er maar kort gewoond maar ben, inmiddels als echte Limburgse, toch trots om te vertellen dat ik geboren ben in dit prachtige land. Het voelt dan ook als een thuis en dat is ook mijn brug naar Ponthus: het vertrouwde gevoel van thuis. We spreken hier niet voor niets over de ‘Ponthus familie’. Een brug, zo ook die van Canberra, verbindt altijd iets met elkaar en dat is precies wat Ponthus doet. We verbinden mensen met bedrijven, kennis met kunde en we denken mee in oplossingen. Vertrouwen is daarbij de basis van alles!
Tijdens mijn eerste echte backpack avontuur in Vietnam, met twee van mijn beste vrienden, zagen we de Golden Bridge. De brug en de reis staan voor persoonlijke groei, avontuur, vertrouwen en samenwerken om samen van A naar B te komen. Het representeert mijn rol binnen Ponthus, ik ontvang collega’s en klanten altijd met open armen en ondersteun ze in de gewenste groei. En ik heb altijd twee handen beschikbaar om te helpen en te ontzorgen.
Soms zitten issues ‘diepgeworteld’ in een organisatie en lijkt ’t bijna onmogelijk om van A naar B te kunnen gaan. Door samen te werken en de verbinding aan te gaan, bouwen we met de klant met de juiste expertise een brug van mogelijkheden, die leidt tot een goed resultaat.
Ik ben blij en trots dat ik daar een onderdeel van mag zijn en dat ik op mijn manier hieraan een bijdrage kan leveren, wat dan weer veel werkplezier oplevert.
Veranderen en nieuwe dingen ontdekken maken het leven extra interessant. Je dwingt jezelf dan weer nieuwe contacten te leggen en bruggen te slaan. De brug waarvoor ik sta is de brug die de voorstad van Roermond verbindt met de achterstad. Net als de verbinding die deze brug maakt, maakt Ponthus verbinding op basis van vertrouwen, integriteit en nieuwsgierigheid. Dit zijn ook de waarden die in mijn DNA zitten en daarmee een perfecte match maken.
Ik heb deze brug gekozen omdat deze brug de verbinding maakt tussen het oude en het nieuwe gedeelte van Maastricht, de stad waarin ik woon.
Dit doen we bij Ponthus ook, we maken verbinding en werken aan de toekomst. Dat past dan ook weer bij mijn persoonlijke ambitie: innovatief verbeteren van systemen en processen, het adviseren van belanghebbenden en enthousiasmeren en meenemen van de teams, over de brug!
De Ponte Vecchio doet me denken aan een vriendschap die is ontstaan toen ik ongeveer 13 jaar oud was. Ik ben toen heel goed bevriend geraakt met twee Italianen. Zelfs na 15 jaar spreken we elkaar nog regelmatig en ondernemen we elk jaar iets leuks samen, waaronder een roadtrip door Toscane en Florence. Deze brug doet me denken aan deze langdurige vriendschap: een brug om op voort te bouwen. Dit is ook een kernwaarde van Ponthus, namelijk een goede langdurige relatie met onze klanten.
Een aantal jaar geleden in de middelbareschooltijd vond mijn eerste echte reis plaats met de toenmalige klasgenoten naar Praag.
Hier zagen we de Charles Bridge. Deze brug is voorzien van diverse torens, standbeelden en Tsjechische artiesten en biedt de verbinding tussen twee oude stadsdelen in Praag.
Sinds die tijd staat deze brug voor mij persoonlijk centraal voor verbinding, nieuwsgierigheid, persoonlijke groei en voornamelijk plezier en passie.
Dit weerspiegelt tegenwoordig dan ook mijn rol binnen Ponthus; Vol nieuwsgierigheid een nieuw project samen met de klant aangaan en met veel plezier op zoek naar een passende oplossing.
De kettingbrug in Budapest is sinds 1840 de verbinding tussen de stadsdelen Buda en Pest. Deze brug heb ik bezocht toen ik op een avontuurlijke vakantie was met mijn beste vrienden. Tijdens onze reis hebben wij veel beleefd. Gezamenlijk zijn we alle uitdagingen aangegaan. Bij het bezoek aan de brug merkte ik echter dat deze brug rust en kalmte uitstraalt. Dat is ook waar ik voor sta bij Ponthus, het opbouwen van langdurige verbindingen met klanten en collega’s. Het samen uitvoeren van avontuurlijke projecten met soms strakke deadlines en veel uitdagingen en deze middels rust en kalmte tot een succesvol einde te brengen.
De HEF in Rotterdam is meer dan een brug en een verbinding. Deze brug vereist afstemming. Immers als het middendeel niet goed is afgestemd met de linker en rechter oever zal de verbinding nooit functioneren. Daar ligt mijn passie. Naast het leggen van (zakelijke en menselijke) verbindingen ook zorgdragen voor de afstemming dat alles wat de brug verbindt er ook naadloos overheen kan. Daarnaast heb ik iets met treinen. Ik raak gefascineerd door hun kracht, snelheid en schoonheid.
Het Viaduct van Millau bestaat uit acht overspanningen, ondersteund door zeven betonnen pijlers. Het viaduct is een van de hoogste en grootste voertuigbruggen ter wereld en is ontworpen met de nadruk op de integratie in de natuur. Kwalitatief implementeren van oplossingen passend in de omgeving is waar mijn collega’s en ik voor staan. Met overtuigingskracht en een systematische en planmatige aanpak realiseren wij de klant doelstellingen. Elke dag zijn wij de verbindende factor middels advies en ondersteuning om de groei van de klant te realiseren.
De Tolerance brug van Dubai dient als toegangspoort die de rijke geschiedenis van Dubai verbindt met zijn levendige toekomst. De brug verbindt tegenover elkaar liggende banken en gemeenschappen langs het kanaal en vervoert bezoekers naadloos over het pad. Deze burg representeert de functie van Ponthus in haar samenwerking met de klant. Het team Commercie zet de eerste stappen op de brug naar onze klanten. Samen met de klant bewandelen we de route naar de gewenste situatie, zonder het verleden uit het oog te verliezen. Zo begeleidt Ponthus haar klanten in haar Digitale Transformatie.
De in 1883 gebouwde Brooklyn Bridge is 1825 meter lang en bevat een mooie balans tussen de oude materialen en de nieuwe materialen van het nieuwe tijdperk, de massieve dragers en de ‘fijne’ bekabeling die het wegdek draagt. Op de Brooklyn Bridge zit een stadszegel van Nederlandse afkomst die dateert uit 1834 waar op te lezen is “Eendraght Maakt Magt” (Eendracht maakt macht). In mijn rol binnen Ponthus zoek ik altijd de samenwerking op met klanten en opereren we gezamenlijk om het gewenste resultaat te behalen. Hierbij combineren we de ervaring uit het verleden met de nieuwste innovaties.
Deze brug in Singapore is geïnspireerd op de geometrische opstelling van een DNA-streng. Zolang de passie en energie, voor welk werk dan ook, vanuit het diepst van je DNA komt zal je bereiken wat je wil bereiken. Die instelling heeft mij gebracht tot waar ik nu sta en zal mij zeker blijven verder helpen, wat het doel ook mag zijn.
Deze bijzondere ‘brug’ gaat niet over het water; ze loopt erdoorheen. Je kunt met je handen zo door het water waden en contact maken met de omgeving. Dit weerspiegelt mijn visie op Organizational Development, Change Management en Leiderschap. Een organisatie ontwikkelt zich en verandert succesvol wanneer je dit ín de organisatie faciliteert.
Ponthus helpt hierbij én we doen het zelf. Wij bewegen ons door organisaties zoals je dóór de Mozesbrug loopt. Met de handen in het water dat er stroomt.
Als kind opgroeiend in Lisse, vond ik aquaducten al ontzettend interessant. Je rijdt onder het water door, terwijl er boven je schepen passeren. Het is zowel een waterweg, als een brug of tunnel. Dat vind ik mooi, die veelzijdigheid en outside the box denken. Soms moet je een gedachtegang totaal omdraaien om tot de kern, en dus de oplossing, te komen.
Ook in mijn werk als consultant bekijk ik een uitdaging van alle kanten om tot een, niet altijd voor de hand liggende, oplossing te komen. Ik vind het heerlijk om structuur aan te brengen en prioriteiten te stellen. Het is als een straat vol blaadjes schoonvegen, waarna deze weer zichtbaar wordt en mensen erdoorheen kunnen lopen.
De Shinkyo brug in Nikko werd gebouwd in 1636 als een heilige brug en verbindt de Futarasan Jinja Tempel met de buitenwereld.
Eeuwenlang was de brug enkel toegankelijk voor de keizer van Japan en de militaire elite. Aan deze beperkingen kwam in 1973 een einde en de brug werd open gezet voor het publiek. De brug doet me denken aan de ontwikkeling van technologie en kennis.
Voorheen waren kennis en technologie voorbehouden aan de elite, tegenwoordig heeft iedereen toegang tot technieken om problemen op te lossen.
De Sint Servaasbrug werd gebouwd tussen 1280 en 1298 ter vervanging van de in 1275 ingestorte brug. De brug is vanaf 1275 vaak overbelast geraakt door het alsmaar toenemende verkeer die het heeft ondersteund, maar de brug is nooit geheel afgebroken. Dit staat symbool voor de manier waarop Ponthus de relatie met haar klanten opbouwt. We staan altijd klaar om zoveel mogelijk te ondersteunen en te ontzorgen en aanpassingen door te voeren om de gewenste doelstellingen van de klant te behalen.
De Golden Gate Bridge is gebouwd in vier jaar en is geopend in 1937. Vele experts dachten dat het niet mogelijk was om een brug over deze baai te bouwen vanwege de sterke stromingen. Bovendien was het water in het midden 102 meter diep. De bouwers hebben de verwachtingen overtroffen. Elke dag staan mijn collega’s en ik klaar om verwachtingen te overtreffen. We doen dit door samen met de klant oplossingen te vinden voor alle complexe uitdagingen, zodat de klant de volgende stappen kan maken in operational excellence, bedrijfsontwikkeling en groei.